fredag, augusti 03, 2018

the great american (craft) beer trip


Det är alltid svårt att sammanfatta en resa men den här monumentala resan är nog särskilt svår. Jag har inte ens kommit i närheten av att smälta allt jag har upplevt. Jag gör dock ett försök.

Vi var 33 dagar i USA, körde otaliga kilometer, bodde i 12 delstater och körde igenom ytterligare tre. 

Vi såg vildhästar i Montana, vi var i en saltöken, vi tittade på Mount Rushmore, vi blev fulla med riktiga cowboys, åt mat på otaliga diners och vi tittade i timmar på när Stilla Havets vågor slog in över Kaliforniens klippor. 

Vi var på ett kombucha taproom, åt ostron på happy hour, var på en av världens bästa cocktailbarer, vi badade i en takpool i West Hollywood i solnedgången, vi var på dussintals divebars, vi var på en baseballmatch, vi såg spektakulär natur på Oregon-kusten och vi besökte fyra state capitol-byggnader. 

Vi vandrade varje morgon i LA, fick titta på 4:e juli-fyrverkerier från mittcirkeln på en fotbollsplan, vi var i Klippiga Bergen, vi såg ett LA-derby, vi drack mai tais på en kinesisk divebar, vi bodde på två Ace-hotell och var i tre jättestora glasdomer.

Framförallt besökte vi 34 (!!!!) mikrobryggerier. Därav namnet på resan, the Great American (Craft) Beer Trip. Vi drack otroliga mängder sanslöst god öl. Samt en del äcklig öl. Bara för att det är mikrobryggt är det inte gott. Ni kan citera mig om ni vill.

Det var tveklöst en av mitt livs bästa resor. Jag vill framför allt tacka Johan, som var med mig från början till slut och var ett fantastiskt resesällskap. Jag vill även tacka Livia som anslöt den sista fjärdedelen och var ett minst lika grymt sällskap. Samt alla andra inblandade. Och mitt kreditkort.

Inga kommentarer: