fredag, augusti 03, 2018

mina drömmar om la

Den 21 juli lämnade vi San Francisco och tog motorvägen till resans sista stopp: Los Angeles!!! Vi var inte opepp och körde direkt till Silver Lake, där vi bodde. På vägen till huset stannade vi till för att handla på den lokala Trader Joe's-butiken. Sjukt nog var vi nära att hamna i ett gisslandrama. Vi förstod först senare att bara en kvart efter att vi hade lämnat butiken slutade en polisjakt med att en våldsman kraschade in i butiken. Han höll folk som gisslan i fem timmar och en kvinna blev skjuten och dog. Så himla galet. Vi förstod ingenting förrän vi fick mess om att vi skulle hålla oss från Trader Joe's och insåg att vi precis hade kommit därifrån.
 
Under tiden som gisslandramat pågick hade Johan och jag bokat en klipptid hos en barberare ett stenkast från Trader Joe's. Vi ringde ner och frågade om de fortfarande ville att vi skulle komma, vilket de ville. Så vi var nyfriserade när vi tittade på dramats upplösning på TV hemma i vårt hus några timmar senare. Man hade en märklig känsla och började reflektera över livets tillfälligheter.
 
På kvällen när vi hade samlat oss gick vi ner med Johans kompis på en barrunda runt Sunset Junction i Silver Lake. Det var underbart och min LA-kärlek visste inga gränser. Det gjorde inte heller min trötthet så jag gav upp lagom till midnatt förvissad om att vi hade fem dagar kvar i änglarnas stad.
 

Inga kommentarer: