torsdag, augusti 02, 2018

santa cruz, ca

Vi vaknade upp i Santa Cruz och utnyttjade svalkan till en löptur längs vattnet. Extremt behagligt. Vi tog till och med ett dopp i vågorna när vi var klara. Sen åt vi underbar hemmafrukost med palmbladen som kuliss. På eftermiddagen fick vi långa låga beach cruiser-cyklar som vi drog runt med på stan. Jag kände mig som Pharell i Provider-videon.

Vi kollade in några bryggerier och Humble Sea var riktigt bra. Sen cyklade vi ner till stans mest kända del, Santa Cruz Beach Boardwalk. Det är nåt slags gammalt nöjesfält längs stranden i Coney Island-stil. Ganska mys faktiskt. Även om jag inte pallade åka några rides. På kvällen lagade värdarna ännu en hemma middag och det var gött.

Mitt slututlåtande om Santa Cruz är att jag vill flytta dit, bli surfare, äta fantastiska avocados till frukost varje dag och dricka mikrobryggd hazy-IPA.

Inga kommentarer: