tisdag, augusti 28, 2018

maxad lördag i göteborg

I lördags vaknade jag upp hos Ida med en lätt huvudvärk. Jag hade kunnat ligga i fosterställning hela dagen om inte Ida hade planerat upp en perfekt dag i Göteborg. Vid började med bland det mest göteborgska som finns: Sjöfartsmuseet. Vi såg en riktigt bra utställning om koreanska fiskarkvinnor.
 
Sen drog vi för lunch till Kafé Höga Nord. Jag var väldigt lycklig över att äntligen få besöka detta ställe vars rykte har nått ända till Stockholm. Det var mumsigt och fint. Till efterrätt köpte vi med gammeldags fika från Ahlströms Konditori. Redan där hade jag varit nöjd med dagen.
 
På kvällen drog vi dock till taproomet på Spike Brewery. Jag drack jättemånga jättegoda mikroöl. Ett stenkast bort hade vi bord på Wine Mechanics, restaurang som gör sitt eget vin. Obvi superhippt och jättegott. Dessutom kom ett stort gäng av mina favoritmänniskor. Helkvällen i Gamlestan avslutades på Glenn Sportsbar. Älskar mina vänner! Älskar Göteborg!
 

Inga kommentarer: