torsdag, augusti 02, 2018

i love portland

Sista dagen i Portland. Jag kände mig hurtig och gav mig ut på en promenad direkt på morgonen. Främst skulle jag titta på en rosenträdgård i staden som är känd som City of Roses. Sen fick jag feeling och började vandra runt i Washington Park. När jag kom ner från kullarna hade jag vandrat upp och ner för massa kullar i en skog i tre timmar. Visserligen underbart, men jag slängde mig direkt in på olika luftkonditionerade ställen så fort jag var tillbaka i stan. Jag åt en fantastisk donut på Blue Star Donuts och drack iskaffe på Barista. Sen gick jag tillbaka till hotellet, tog en kalldusch och kraschade i sängen.
 
På eftermiddagen drog vi ut till de nordöstra delarna av stan. För min del var området helt obekant. Vi började på Mississippi Avenue med pizza på happy hour och fortsatte sen på Alberta Street med en helkväll med häng på mikrobryggerier, divebarer och kaffeställen. Vi drack otroligt god öl på Great Notion Brewing, vilket till slut visade sig bli resans tveklöst bästa bryggeribesök. Jag kan fortfarande längta efter stouten bryggd med jordnötssmör.
 
Tre dagar i Portland gick snabbt, jag hade lätt kunnat tänka mig att stanna minst det dubbla om inte ytterligare äventyr väntade. Älskar den stan! 
 

Inga kommentarer: