söndag, mars 25, 2012

jag lever!


Oj, vilken helg! Var ska jag börja? En bra start är kanske på K Kareoke där vi i två timmar sjöng de bästa låtarna i mänsklighetens historia (inklusive Spice up your life, Common people och Never Ever). Kanske borde jag istället börja i slutet när jag vandrade in mot stan i lätt regn från Hammarbyhamnen tillsammans med en polskättad konstnär som såg ut som Drusilla. Svartklubb i någon industrilokal med 25-kronorsöl gjorde att jag återfick hoppet om Stockholm. Vita pengar, känner ingen skuld. Däremellan hann vi med bollhav och gratisbubbel på Vardagsrummet. Stockholmsnatt och fantastiska (dvs. fantastiskt snygga) vänner.

Det var alltså min fredagkväll. Min lördag tillbringade jag sovande i min säng. Jag tog enbart ut mig tillfälligt ur lägenheten för att skriva kontrakt på en lägenhet på Gärdet, dit jag flyttar den 1 maj (yay!). Kontraktet glömde jag sedan i en matbutik när jag skulle inhandla den perfekta matkorgen (lättmjölk, ostnachos och gravad lax). Lyckligtvis fick jag till slut tillbaka det, tack vare snäll människa. På kvällen kom Nneka över som en räddande vixen med thaimat och (mörk) choklad för den perfekta filmkvällen: Closer och Eastern promises.

Helgens låt: Kavinsky feat. Lovefoxxx - Nightcall
"I'm giving you a night call to tell you how I feel,
I want to drive you through the night, down the hills,
I'm gonna tell you something you don't want to hear,
I'm gonna show you where it's dark, but have no fear"

1 kommentar:

ems sa...

Den såg jag och Nneka på bio i Fulham för x antal år sen. Grattis till nya lyan! Vill ha detaljer, obv.