måndag, mars 26, 2012

inom räckhåll

När vi dundrade in i stan efter ett dygn on the road kände jag en påtaglig känsla av "på landet bra, men i stan bäst". Jag är en city boy. Ge mig myller och ge mig folk som knuffar på mig i rulltrappan. Ge mig nattöppna gym och aldrig stängda matbutiker. Inte för att jag någonsin nyttjar dem, men jag gillar känslan av att veta att det bara finns där. Ett par kvarter bort. Inom räckhåll.

Likadant blev jag barnsligt glad när jag igår upptäckte att den lokala Konsum-butiken i Gislaved var öppen till klockan 22.00. Inte för att jag egentligen ville ha något, men det är så betryggande att veta att jag kan om jag vill. Kanske kan man göra någon psykologisk analys av det här behovet, men jag betackar mig för sådant.

Dagens "Bu!" är för övrigt att Air France har gett upp och inte kommer släppa mer. Jag tröstar mig med att vi alltid kommer ha Never Content, June Evenings och GBG belongs to us närhelst vi vill ha sommarkänslor.

Dagens låt: Air France - It feels good to be around you
"I watched you from my balcony last month,
running through the park,
hoping to catch your bus"

1 kommentar:

ida sa...

för att inte tala om när e.framme briljerar mellan tionde och tolfte sekund här: http://open.spotify.com/track/5TtML5HtmRMWjAsvlWmUXK