lördag, mars 31, 2012

flytta bort din sura min


Jag har ägnat hela dagen åt att flytta. Packa och bära. Tillsammans med min bror och hans fiancée. Jag ska inte påstå att jag är världsbäst på att flytta, men jag är lätt topp 10. När de andra gick en runda, gick jag tre rundor. Fyra trappor utan hiss. Nu när allt är klart känner jag bara en enorm tomhetskänsla. Jag vill verkligen inte flytta från Hornstull. Jag fucking älskar det här området.

Jag minns första gången jag kom hit. Vi tog t-banan med Frojkan nån gång under våren 2009. Vi skulle till Strand. När vi kom upp ur tunnelbanan var det första vi såg två fyllon som slogs mitt i trafiken. Vi gick aldrig till Strand, vi satte oss och åt thaimat på det närmaste stället och åkte sen hem direkt. Redan då kände jag dock att är det nånstans jag vill bo i StockStock så är det fan här.

Nu blir det dock inte så längre. Jag blir kvar några dagar till eftersom jag tillfälligt har flyttat in hos Nneeekz, men sen blir det annat. Kanske bättre, men jag betvivlar det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fiancée ska det va, fiancé är maskulint. Om du inte vill säga oss nåt...?

Gergette sa...

Cheers love!

ems sa...

Oj, det var f ö från mig. Sitter på jobbet och dör magontsdöden.