tisdag, mars 13, 2012

back from the dead

Jag är tillbaka från de döda, och med de döda menar jag tågresan från helvetet. I normala fall går det uppenbarligen ganska smidigt att ta sig från Värmland. Nu körde dock Värmland en Hotel California på mig. Ett urspårat tåg i Hallsberg ledde till inställda tåg och what not. Jag var på väg att inte kunna ta mig därifrån och texten till höger på min blogg hade fått ändras till "...med Karlstad som kuliss". Lyckligtvis kom urtrevlig SJ-personal till min räddning och löste min hemfärd till det förlovade landet (läs: Södermalm).

Om Värmland har jag inte så mycket annat att säga än att de onekligen har en väldigt trevlig dialekt.

Dagens låt: Bobby Womack - Please forgive my heart
"I could try to say I'm sorry,
but that won't be quite enough"

Inga kommentarer: