fredag, februari 24, 2012

yra

Igår var det rojalistisk yra på mitt jobb. En hel del av yran stod jag själv för, jag sprang upp och ner i korridorerna med små hoppsasteg och ropade "Vi har fått en prinsessa! Vi har fått en prinsessa!". Sedan vräkte jag i mig prinsesstårta. Egentligen är jag ju emot monarkin i allmänhet och vårt kungahus i synnerhet. Det var dock så himla svårt att motstå. De 42 salutskotten och krutröken som la sig över Skeppsholmen, flaggorna som vajade och leende människor som sa "Jag är republikan, men...". Jag sällade mig snabbt till deras sida.

Så här dagen efter har jag drabbats av en rojalistisk bakfylla och är inte längre lika entusiastisk. Istället vill jag dela med mig av Lovisas fina fantasi om en alternativ framtid för sessan och Fokus om kungahusets jobb för att behålla sin makt.


Inga kommentarer: