torsdag, februari 02, 2012

another day in paradise

Ännu en dag i StockStock. Linus och jag slöt upp med stans koftklädda kulturkids (med kids menar jag tanter) och gick på Bookslam London. Någon slags litteraturbar direktimporterad från det mäktiga London. Behållningen var poeten Kate Tempest och Malmös stolthet Amanda Svensson. Kändisförfattaren David Nicholls (mannen bakom eposet En dag) var inte riktigt lika givande.

För övrigt inträffade en fantastisk episod på mitt stenhårda muskelpass idag. Min träningsledare, med ursprung i en gammal öststat, är stenhård och mycket barsk. Naturligtvis älskar jag henne. Idag utbrast hon plötsligt "Ni är oattraktiva!" när vi var mitt uppe i en benövning. Tourettes much? Möjligen hade attacken en språkförbristningsgrund men i vilket fall har jag aldrig tidigare varit så sporrad. Svetten strilade, musklerna krampade och jag log under hela tiden.

1 kommentar:

ems sa...

Jag dör! David Nicholls är fö sjukt överskattad...