torsdag, februari 02, 2012

bara allmänt trött


När blev jag så här tråkig? Ida Sjöstedt firade 10 år på Le Rouge i ett hav av tyll och snygga människor. Det hela var väldigt trevligt på alla sätt och vis. Ändå började jag snegla på klockan redan halv elva. Vid elva började ångesten komma över att jag inte skulle få sova åtta timmar inför nästa arbetsdag. Strax därefter gick jag trots att festen var i full gång. Jag vill leva Lana del Rey-liv med ändlösa nätter av sötsliskig alkohol. Istället drack jag ett glas bubbel och tänkte genast: "Gud, vad trött jag blev av den här". Jag brukade ju vara den som aldrig ville gå hem och tyckte att en öl till kan man väl ta. Hur blev det så här? När blev jag så här tråkig? När blev jag vuxen och ansvarsfull? Eller är jag bara allmänt trött? Kanske sjuk? Hoppas det går över snart. Det måste gå över snart.

Inga kommentarer: