onsdag, februari 22, 2012

söker bostad

Den vilda jakten på en bostad i Stockholm fortsätter. Idag spelade jag ut lantiskortet på inrådan från en kollega. I en bostadsannons sålde jag in mig själv som en "Värnamokille", vilket är en ganska korrekt beskrivning. Det är dock inte så jag brukar tänka på mig själv i vanliga fall. På den hänsynslösa bostadsmarknaden är jag dock exakt den du vill att jag ska vara. Lite som Alias. Jag har tidigare varit "den stolte ungraren" och "den korrekta tjänstemannen" för att ha någonstans att bo. Den superheta bloggaren Gergette, med stenkoll på populärkultur och uteliv, har än så länge inte efterfrågats.

Dagens låt: Emmylou Harris - Wrecking Ball
"we've got nowhere to hide,
we've got nowhere to go,
but if you still decide to take a ride,
meet me at the wrecking ball"

1 kommentar:

ems sa...

Rydaholmskille då? Höhö. Min Sverigelängtan växer sig starkare varje dag!