tisdag, februari 07, 2012

manning, eli


Jag skulle kunna plita ner några rader om det verklighetsfrånvända i Reinfeldts utspel om pensionsåldern på 75 år men vill istället hellre kommentera Madonnas uppträdande på Super Bowl. Vi kan väl alla vara överens om att hon får klart godkänt? Pausnumret slog alla tittarrekord med 114 miljoner tittare bara i USA. Trots detta handlar rubrikerna om en kort sekvens där M.I.A. pekade finger rätt in i kameran. En konservativ mobb är nu på jakt efter allas vår Paper Planes-favorit eftersom hon genom sin gest påstås ha förstört en hel generation av amerikanska barn. Tillåt mig att utbrista "Dubbelmoral much?" och peka på Toddlers & Tiaras. Det bästa är ändå förklaringen som M.I.A. ger till sitt agerande; anledningen till att hon pekade finger var för att hon var nervös.

Intressant SB-detalj #1: Bakom gladiatorstilen för uppträdandet stod ingen mindre än den svenska stylisten Bea Åkerlund (i högsta grad gift med Jonas Åkerlund).

Intressant SB-detalj #2: Nicki Minaj, också på scen med Madonna, har tidigare rappat om Eli Manning, den babyface-ade quarterbacken för vinnarlaget NY Giants. "I call the play, now do you see why? These bitches calling me Manning, Eli. Ma-ma-ma-ma-manning, Eli!"

1 kommentar:

ems sa...

Jag hänvisar till en kall vinterdag i London för ca 7 och ett halvt år sen (jag dör) då jag, Nneka och Tils såg Jonas och Bea promenerandes i Hyde Park. Yeah!