tisdag, februari 14, 2012

alla hjärtans dag

Efter ett uppenbart "please kill me"-moment där en person på fikarasten idag frågade "Är det någon som ska göra något speciellt idag på Alla hjärtans dag?" insåg jag att jag trots allt är ganska nöjd med att vara singel. Visst skulle jag ibland uppskatta en partner som kan diska min disk, tvätta min tvätt och laga mat till mig (eller tänker jag på på en så kallad RUT-person?) men generellt är jag ändå relativt glad över mitt singelliv.

Jag tänkte här lista de tre främsta anledningarna* till min glädje över att jag är singel men insåg att det räckte med en enda anledning:


Ni som är lyckligt ovetande om vem personen är bör fortsätta vara det. Tro mig, ni kommer vara mycket lyckligare utan att veta om hans existens.

*För er som undrar var de andra två anledningarna Flavio Briatore och Skavlan (med Filippa Reinfeldt som bubblare).

Inga kommentarer: