torsdag, januari 19, 2012

short shorts

Idag råkade jag nästan ut för en shortsrelaterad olycka. Låt mig börja från början...

Under min NY-resa köpte jag ett par nya kortbyxor att ha när jag tränar. De är av en kortare modell med bred resår (tänk 70-tal). Om jag får säga det själv klär de mig utomordentligt bra. Det var de shortsen som jag bar på dagens träningspass, ett crazy-jobbigt muskelpass. Jobbig till den grad att en tjej idag fick avbryta passet för att hon var nära att kollapsa. Själv hade jag med nöd och näppe överlevt passet när det var dags för streching. Olyckigt nog hade jag råkat kombinera mina fina nya kortbyxor med ett par boxershorts av det mer sladdriga slaget. Under ljumsksträckarövningen insåg jag nackdelen med klädkombinationen. Jag upptäckte att mina mer privata delar var på väg att göra ett gästspel på träningspasset. Jag lyckades dock smidigt avstyra den annalkande olyckan genom att fejka kramp och på så sätt avbryta ljumskövningen i förtid. Från och med nu kan ni kalla mig Snabbtänkt Kille 83.

Dagens låt: First Aid Kit - Emmylou
"I'll be your Emmylou,
and I'll be your June,
and you'll be my Gram,
and my Johnny too"

Inga kommentarer: