fredag, januari 06, 2012

jag saknar karaktär


Eftersom jag saknar karaktär övergav jag redan igår min plan om att tillbringa hela helgen i min soffa. Istället mötte jag upp en nyfriserad Susie Q för en barrunda i mina hoods. Hornstull har en del att bjucka på och vi valde såklart ett ställe på sunkbotten, bredvid stammisarna satt vi och drack glatt våra 29-kronorsöl. För att uppväga sunket gick vi sedan till Brooklyn Brewery-baren på Strand. Ja, Stockholm har en Brooklyn Brewery-bar! Jag vill inte vara den som påstår att vår kära huvudstad har NY-komplex men det är fan ett oundvikligt bevis. I vilket fall gick vi dit och naivt förväntade jag mig att de skulle ha en massa öl från bryggeriet, exempelvis den fenomenala Brooklyn Pilsner, istället erbjöd de Brooklyn Lager och Pripps Blå. Vi valde med glädje Pripps och hade sedan en förträfflig kväll.

Ikväll ska jag göra ett nytt försök med soff-extravaganzan och hoppas att jag lyckas den här gången.

Dagens låt: Lill Lindfors - Låt mej va' - De e' bra
"jag har inte påstått att du svikit mej,
du kunde handlat bättre, men det gjorde du ej,
jag slösade min dyrbara tid på dej,
låt mej va, de e' bra"

Inga kommentarer: