måndag, januari 23, 2012

en spaning och en rant

Jag har en spaning. Det nya heta är... wait for it... wait for it... hälften sushi och hälften gyoza! De senare är en sorts dumplings.

Jag hade egentligen siktet inställt på Strömmingsvagnen för andra dagen i rad, men den var stängd. Kom igen, stängd?! Vi befinner oss i Sveriges huvudstad Stockholm inte någon håla à la Värnamo. Hur kan något stänga före kl. 19? Säg mig hur! Varför bor jag i en storstad när jag ändå inte kan få vad jag vill ha exakt när jag vill ha det? Jag vill ha omedelbar tillfredsställelse. Jag kräver omedelbar tillfredsställelse.

Eh...ursäkta min rant. Jag ville i alla fall dela med mig av min spaning. Sushi och degknyten i samma förpackning, inte jättegott men väldigt spexigt. Om jag inte hade hetsätit all mat på cirka fem minuter hade jag tagit en instagram-bild, men tyvärr blir det inget med det nu.

Inga kommentarer: