måndag, januari 30, 2012

måndagsbilden

Photobucket

Ni som följer min underbara weblog - vilket jag vet att alla gör - är väl medvetna om min extrema trendkänslighet. Jag är som ett enda stort känselspröt redo att registrera den minsta skiftningen i rådande trender. Nu är ni med all säkerhet nyfikna på min senaste spaning. Here it comes - och glöm inte var du läste det först - det hetaste just nu är chili i ögat. Det är den ultimata accessoaren som är busenkel att fixa själv. Gör så här: 1. skär lite chili (jag brukar välja spansk peppar, men det går bra med olika typer av chilifrukt) 2. tvätta inte dina händer 3. peta dig sen i ögat 4. strax har du den härligt rödgråtna looken som är ett måste under de här vintermånaderna. Själv bär jag den i denna stund.

Jag kunde inte lägga upp en bild på en tråkig chilifrukt som veckans måndagsbild utan valde istället en gif på Chilli från TLC för att illustrera min spaning.

2 kommentarer:

Lovisa B sa...

Det här har fler också belyst som min gamla kompis Brita: http://nojesguiden.se/blogg/brita-zackari/2012-manligaste-mode-maste-kanslor

Anonym sa...

Själv gjorde jag en variant på samma chilitrick som har vissa likheter och resulterar i tårade ögon men som var mycket effektfullt. I tre steg: 1. Skär chili. 2. Glöm att tvätta händerna. 3. Kissa.

Ca 2 minuter senare kommer en sensation att börja växa, vilket förundrar tills du insett vad du gjort.

Ett fjärde steg för den som ångrar sig (vilket jag gjorde) är att spola snoppen i handfatet med kallt vatten. Lindrar en aning.

Pröva gärna själv! / R