torsdag, maj 05, 2011

gubbe pride

Idag åkte jag till Bredäng för att titta på en lägenhet åt en kompis tillika en framtida stockholmare. För er som inte känner till Bredäng så är det en halvtuff förort till Stockholm. Under min exkursion hade jag iklätt mig min långa mörkblåa höstrock (samma rock som tidigare i år började brinna under en utekväll i Köpenhamn) på grund av den isande kylan i huvudstaden.

På väg från tunnelbanan i Bredäng gick jag förbi en lekplats där det satt två tjejer i tioårsåldern och gungade. Plötsligt ropade de efter mig: "Är farbror Bertil ute och spatserar?".

Jag har blivit kallad många namn under mina 27 levnadsår, men Bertil var faktiskt helt nytt. Jag tror jag gillar det och måste erkänna att jag är ganska nöjd med att flickorna uppmärksammade min gubbiga look. Je suis un stolt gubbe.

Inga kommentarer: