onsdag, maj 25, 2011

are you bi-polar?

Vädret har drabbats av en bipolär störning. Varmt och kallt, solsken och regn. Kan någon stabilisera vädret med en stor dos litium?! Please. Jag pallar inte ovissheten. Ska jag ta mina vattenkänsliga Tricker's eller mina kängor av gummi? T-shirt eller täckjacka (som om jag skulle äga någon sådan)? Jag måste veta i förväg.

På jobbet hade vi friskvårdsdag och jag valde aktiviteten hjärt-lungräddning. Under en solskenslucka fick jag lära mig allt om att rädda hjärta och lungor på en gräsmatta på Djurgården (30 kompressioner varvat med två munblås). Senare flydde Nicole och jag en episk regnskur genom middag på Soldaten Svejk. Återigen konstaterade jag att deras panerade ost är obeskrivligt god; mat för faraoner och romerska gudar.

Slutligen hade musikmagasinet Novell släppfest för sitt nya nummer på Färgfabriken. Gratis öl och snygga hipsters. Win! Gällande Mauro Scocco, som är omslagspojke på numret, tycker jag att hans skiva Musik för nyskilda faktiskt är riktigt bra. Bästa låten heter Dåligt väder. Touché.



Dagens låt: Mauro Scocco - Dåligt väder
"dåligt väder på väg in,
ett lågtryck närmar sig hjärtat mitt,
dåligt väder, mörka moln,
ingen sol som skiner på oss två"

Inga kommentarer: