tisdag, maj 17, 2011

more tales from vaellingby

Blixtar och dunder! En åskstorm drabbade stan precis när jag skulle hem och gjorde tubbelbanan strömlös. Jag satt fast på Tranebergsbron en stund och rullade sedan hem till Vällingby i smygande takt. Resan hem tog en timme totalt. Tro det eller ej så tog jag det lugnt, jag tog fram min bok om landsbygdsutveckling och satte på Enya (!) i mina hörlurar. Lugn som en homofilbunke.

På väg hem från banan möttes jag av ännu fler presenter från Vällingby. En av gångtunnlarna jag brukar passera var härligt översvämmad. Dessutom såg jag en hipster som bad en lodis om cigg (och fick en). Dödscoolt om jag får säga det själv. Det är hipstern i egen hög person som skymtar längst bort i bilden nedan.


Dagens låt: Lightnin' Hopkins - The trouble blues
"trouble, trouble, trouble"

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag dör. Homofilbunke! Perfektion..