tisdag, maj 24, 2011

blodsmak

En av de främsta fördelarna med mitt jobb är ett gympapass.

Ja, ni läste rätt. På jobbet har vi ett gym, och på tisdagar hålls det ett pass som de kallar "medelgympa". Det är inte något som är medel med passet, det är stenhårt och framkallar garanterat blodsmak i munnen. Dessutom leds passet av världens bästa instruktör. Hon är totalt icke-hurtig och jättetrevlig. Efter att jag inte har tränat där på nästan 18 månader välkomnade hon mig tillbaka med tio extra upphopp som avslutning på dagens pass. Jag tackar och tar emot.

För övrigt önskar jag mig fortfarande tillbaka till Knarris, men börjar acceptera att när man väl har tagit sig från ön är det nästan omöjligt att ta sig tillbaka.

Dagens låt: Alexis Weak - 112
"allting var så enkelt då,
brorsans gamla kläder på,
tro mig, det var långt innan de kallades för retro"

Inga kommentarer: