torsdag, juni 17, 2010

what's up doc?

Idag gick jag till läkaren här i Rydaholm för att göra en allmän hälsokontroll. Jag hade inte varit hos någon doktor på typ 10-15 år (om man bortser från när jag fick sy min panna på akuten). Det var väldigt spännande. Hon lyssnade med stetoskop och frågade om jag drack alkohol eller nyttjade nikotin. Hon mätte mitt blodtryck och jag kände mig som om jag var med i Grey's Anatomy. Sedan skulle de ta ett blodprov. Jag måste erkänna att trots att True Blood har gjort mig blodvan var jag lite nervös. Nålen stack till och när sköterskan la ett provrör med blod framför näsan på mig ylade jag "Är det där mitt blod?!". Min nästa tanke var "undra hur det smakar?".

Dagens låt: Kylie Minogue - All the lovers
"don't be frightened,
just give me a little bit more"

Inga kommentarer: