fredag, juni 04, 2010

marklandsgatan

Jag vet att jag har försökt hajpa Marklandsgatan men om vi är ärliga så vet vi alla att det inte är all that. Inte så mycket Göteborgs Prenzlauer Berg eller Göteborgs Williamsburg som Göteborgs Marklandsgatan, en platt knutpunkt med fula gula hus och en asdålig ICA-butik. Men jag måste effing ha nånstans att bo och då får det duga.

Nu kanske ni undrar varför nu denna vildsinta attack på mina hoods? Det handlar mest om att jag har två högljudda grannar som inte låter mig sova. En musikgranne och en sex/bråk-granne. Alltså jag förstår inte när de själva har tid att sova eftersom de är uppe varenda jävla natt och låter. Snart går jag arga lappen på dem.

Men det är ju egentligen inte Marklandsgatans fel. Fan, jag tar tillbaka allt. Marklandsgatan I love you. 4-ever yours!

1 kommentar:

Erik sa...

Häda inte! Du får ta det onda med det goda. Marklandsgatan ger och marklandsgatan tar!