tisdag, juni 15, 2010

35 grader

Jag är som sagt nyss hemkommen från min resa till Ungern och Rumänien. Målet med resan var att begrava min farmor. Jag känner lite dubbelt för själva begravningen. Å ena sidan var det fint, å andra sidan kändes det väldigt ocharmigt att nån präst som aldrig har träffat min farmor skulle stå där och prata om henne. Dessutom var jag lite oförberedd på att kistan sänktes ner och täcktes med jord medan vi stod kvar. Hög obehagsfaktor. Dock var det väldigt fint att träffa min farfar.

Efter begravningen, när vi var tillbaka i Budapest, sa jag "inget ont som inte för något gott med sig" (fast på ungerska) och begav mig ut på en intensiv shoppingtur. Dessutom klarade jag hela Mario Kart på Wii, kollade lite på fotbollen (what is up med bisvärmsljudet som ackompanjerar varje match?!), drack lite öl och hade allmänt häng med mina kusiner. Allt i 35 grader celcius.

2 kommentarer:

en dear reader sa...

Fantastiskt fina pics love! ser SÅ fram emot helgen.

Erik sa...

Sexy boy!