onsdag, juni 16, 2010

adidas (sylvester & northman)

Jag har nu sett säsongens sista avsnitt av Glee och säsongens första av True Blood. Glee var sött som lönnsirap och faktiskt riktigt bra. Exakt hur fantastiskt True Blood var kan jag inte ens försöka beskriva.

När jag såg de båda serierna så tätt inpå varandra klarnade ett mönster som jag tidigare hade missat: Adidas har gjort tidernas mest lyckade produktplacering.


Sue Sylvester i Glee bär adidasoverallen som sin uniform medan även Eric Northman (Skarsgård) i True Blood har kunnat skymtas bära sin adidas. Detta har gjort att jag har gått från att tidigare tycka att adidas var ett halvfult och tråkigt märke som jag mest associerade med de uppknäppbara adidasbyxor man bar på högstadiet, till att jag nu förknippar märket med de två coolaste karaktärerna på TV och allvarligt funderar på att köpa mig en overall (blå med vita ränder). Well done Adidas, jag bugar och bockar inför er genialitet.

Inga kommentarer: