onsdag, juni 23, 2010

något jag behärskar

Alltså, jag kan inte påstå att jag har så mycket rafflande historier att blogga om. Det är inte direkt som att det händer en massa spännande här i Småland. Jag ägnar mina dagar mest åt att skriva på min uppsats. Möjligen hänger jag lite med Lina, tar en löprunda eller tittar på ett enstaka avsnitt av någon TV-serie (observera att jag inte serieknarkar).

Istället för att berätta om sånt som inte händer kan jag göra något som jag faktiskt behärskar; ge lite kulturtips.
- För det första kan jag rekommendera b-sidan Alright på ceo-singeln. Riktigt bra (till skillnad från a-sidan).
- Mitt andra tips är M.I.A.:s nya låt som bygger på sågljud Steppin' up.
- Work of art - The next great artist är mitt tredje tips, ett tävlingsprogram enligt samma koncept som Project Runway fast med konstnärer.
- Sist men inte minst vill jag rekommendera Jonathan Safran Foers senaste bok om att äta djur. Sjukt bra (även om det finns en stor risk att du aldrig kommer att äta kött igen efter att du har läst den).

Dagens låt: CEO - Alright
"gonna be, gonna be,
gonna be alright"

1 kommentar:

emina sa...

Snart kommer jag hem! Då får vi båda massor att skriva om..... Holla!