torsdag, juli 03, 2008

sommaraktiviteter i göteborg

Om man skulle slå upp "Sommaraktiviteter i Göteborg" i valfritt uppslagsverk skulle man hitta en beskrivning av min dag idag. Sovmorgon långt in på förmiddagen. En isglass till frukost. Därefter en biltur ut till havet med kära vänner. Med salt i håret och en doft av solkräm steg jag tre timmar senare in genom dörren, tog en snabbdusch, och begav mig sedan till vallgravskanten för folköl med Olof och Kristin (samt andra uppslutare). Fantastiskt somrigt. Fantastiskt, period.

Dagen fick mig dock att fundera på hur jag kommer att hantera när mina lediga sommardagar kommer försvinna i ett nafs då mitt jobb börjar om sisådär tio dagar. Jag tror det är bäst att genast boka plats på närmaste mentalsjukhus i ett fingerat namn (typ Gergette).

Här är några finfina bilder från vallgravshänget:

Dagens låt: X-Ray Spex - Identity
"identity,
is the crisis,
can't you see?"

Inga kommentarer: