onsdag, juli 23, 2008

Skövde baby!

Nu är jag och mitt jobbcrew i Sveriges trettionde största tätort, Skövde. Det är denna ort som ska bli vår bas i vår turistforskning inom de närmaste tre veckorna. Vi bor i ett galet snyggt sekelskifteshus (typ) som till er stora glädje, mina kära läsare, erbjuder trådlöst bredband. Ni kan förvänta er frekventa uppdateringar om Skaraborgsområdets turister här på er favoritblogg. Jag förstår att spänningen är olidlig.

Idag har vi varit i Varnhem, vid Hornborgasjön och på Skara Sommarland. Ja, sommarlandet var precis, som ni kanske anar, barnfamiljshelvetet på jorden; män med hängande ölmagar, skrikande barn och klimakteriekvinnor i en enda solskyddskrämsindränkt massa. För att inte tala om ställets groteska logga. Enbart den hade räckt för att få mig traumatiserad.


Imorgon väntar nya äventyr. Håll till godo!

Dagens låt: Katy Perry - I kissed a girl
"I kissed a girl and I liked it
the taste of her cherry chapstick
I kissed a girl just to try it
I hope my boyfriend don't mind it"

Inga kommentarer: