söndag, juli 13, 2008

jobb(ångest)

Nog med gnäll om att jag är sjuk. Jag får lite skylla mig själv när jag inmundigar en mängd alkohol som skulle ha räckt till en hel gymnasiefest. Både sjukdom och bakfylla har idag mildrats med brunch på Röhsska och fikahäng på Marmelad.

Ångesten inför mitt jobb som börjar imorgon har dock inte mildrats ett dugg. Den är i högsta grad närvarande. Jag har som ni vet haft semester i typ sex veckor och har nu fyra veckors konstant intervjujobb att se fram emot. Det kan i och för sig bli riktigt trevligt, då jag åker på jobbet med Rebecka, men det känns ändå lite pissigt att behöva bo borta en hel vecka i taget.

Första veckan bor jag på vandrarhemmet nedan i den välkända metropolen Håverud i östra Dalsland.

Mitt sommarjobb kommer tyvärr att innebära en tragedi för min blogguppdatering, jag har svårt att tro att det kommer finnas något trådlöst nätverk att snylta på i den dalsländska landsbygden. För att bota er Gergette-abstinens rekommenderar jag en ordentlig retroläsning av min underbara weblog.

På återseende nästa helg, my sweet bitches.

Inga kommentarer: