söndag, juli 20, 2008

dunk. dunk. dunk.

Oj, oj, oj! Vilken comeback det blev till Gbg. En spritdränkt utekväll av rang. Sommarpopulär på Storan. Ab fab. Mycket intressant att Superspanet (!) kom fram och presenterade sig för mig med frasen: jag har sett dig. Det jag fick fram som svar blev kort och gott: jag har sett dig också.

Idag, sedvanligt bakishäng på Marmelad och promenix i Majorna. Allt ackompanjerat av ett smärtsamt dunkande i min bakisskalle. Dunk. Dunk. Dunk.

Dagens låt: Monica Zetterlund - Visa från Utanmyra
"endast en gång såg jag den man
mina ögon blev som förvända
såsom vinden gångade han,
rask och orädd, säker att segra
han såg på mig och han log,
han såg min ros och log,
sen han gångade mig förbi
men han gångade mig förbi"

1 kommentar:

Anonym sa...

Dalsland har ljugit för dig! Jag åker åtminstone över två akvedukter på vägen mellan gbg och sthlm med båten. Dalsland har nog aldrig åkt Göta Kanal.