tisdag, juli 29, 2008

helgen (dvs. mån-tis)

The Dark Knight var föga förvånande sjukt bra. Jokern, som vi alla vet var Heath Ledgers sista roll, var galet psykotiskt och gjorde hela filmen. Han får mig att önska att jag också kunde säga coola kommentarer samtidigt som saker bakom mig sprängdes i luften. Explosioner ger onekligen ett dramatiskt eftertryck åt vad man än säger. Det skulle kunna bli min grej. Typ: Hej! *BOOM* En ful stadsjeep bakom mig sprängs i tusen bitar. Jag orkar inte plugga! *BOOM* KTB sprängs bakom min rygg. Osv. You get the picture.

Idag var det en fantastiskt fullspäckad sommarhängdag med Ida. Redan vid tiotiden bar det av mot solbad vid Saltholmen. Solbadet övergick dock snabbt i en regnskur så vi mobiliserade om över en lunch på Marmelad. Därefter bakade vi paj och spelade Scrabble innan det bar av mot en helkväll på Publik tillsammans med Kristin och Emma. Ab fabulicious!

Imorgon åker jag till Skövde igen. Inte jättepepp. Alls.

Inga kommentarer: