måndag, april 02, 2007

Dagens:

Dagens "kunde ha varit billigare": Biljett till Way out West-festivalen, 1200:- är lite saftigt tycker jag. Kommer dock knappast kunna undvika att gå på en festival inom gångavstånd med grymma artister som Juliette & the Licks, Lady Sovereign och Primal Scream. Det gäller bara att komma på ett fiffigt sätt att skaffa pengar. Sitta barnvakt kanske? Sälja min kropp? Eller en kroppsdel? En njure för 1200:- någon? En mjälte? Lite benmärg kanske? En lever?

Dagens "nära skjuter ingen hare": Jag var visst ett halvt poäng från VG på min tenta, den minsta marginalen alltså. Min bitterhet är enorm. Fofanon!

Dagens mest överambitiösa: Gergö. Jag har anmält mig till sammanlagt 45 nya universitetspoäng nästa termin. Nationalekonomi C och Grundkurs i Statistik. Weee!

Dagens "tillåt mig att hånskratta": Dr. Alban gör comeback. Nu inom genren världsmusik (som vi alla älskar).



Dagens låt: Jamie T - If you got the money
(Jag kan inte sluta hajpa: Jamie är fantastisk!)
"An' all the boys they go
Da-dee-doo-da-da-dee-da-doo-dah
Dom-dom-de-de-dom-dom
Dom-da-dee-doo-da-da-dom
Da-dee-doo-da-dee-da-doo-dah
Dom-dom-de-de-dom-dom
Dom-da-dee-doo-da-da-dom"

Inga kommentarer: