lördag, september 09, 2006

den heliga gral












Det som till en början verkade bli en tråkig, om än fin, dag på KTB förvandlades i ett slag till ett till ett sökande efter den Heliga Gral (eller tja...nån slags häftig/konstig/exklusiv second hand-klädbutik). Vid min sida i sökandet hade jag Oscar och Anders. Tyvär, hittade vi inte den Heliga Gral (dvs. klädbutiken) utan insåg istället att vi redan hade skatten hemma (väldigt lik historien i Paolo Coelhos Alkemisten, faktiskt). Okej, riktigt så dramatiskt var det inte. Vi hittade inte butiken, men gick istället mest runt i en rad märkliga affärer i Majorna. Mycket trevligt! Jag fyndade två fantastiska lp-skivor: A-Ha - Hunting high and low och New Order - Power, Corruption, Lies. Kan inte annat än vara supernöjd med mina fynd! Får inte heller glömma att jag av nån anledning även köpte honung för 50:- på nån märklig bondmarknad. Inte en burk, utan tre. Choklad-, apelsin- och citronhonung. Ska genast gå och mumsa i mig lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

åååh jag är så kär i pete. kollade på när han intervjuas av jonathan ross... han är så fantastisk!!!!!! underbara pete....