tisdag, september 03, 2013

yes we can!

Det råder total galenskap i stan med anledning av president Obamas stundande besök. Innerstan är ett enda kaos av omledd trafik och vilsna turister som inte får dröna fram och tillbaka från Drottninggatan till Västerlånggatan. Området kring mitt jobb har spärrats av och är nu helt folktomt, som en scen ur The Walking Dead minus zombierna. På våra fönster mot Rosenbad har det satts upp plast av oklar anledning. Det talas om att det beror på att utplacerade krypskyttar inte ska råka missta oss gråa tjänstemän för eventuella attentatspersoner. Dessutom har mitt vanliga crossjogg-pass ställts in i morgon eftersom det skulle vara högst sannolikt att avspärrningarna skulle göra så att vi skulle få jogga på stället.

I vilket fall är jag sjukt pepp på Obama-besöket. Jag har visserligen inte läst något i media om en tête-à-tête mellan presidenten och Gergette på hans schema, men jag tar för givet att han kommer vilja träffa mig. Varför skulle han annars komma till Stockholm? Ämnen jag kommer vilja diskutera: Honey Boo Boo, en eventuell lift till staterna med Air Force One och Ke$ha: for or against?


Inga kommentarer: