söndag, september 15, 2013

feberdröm


Igår spelade The-DreamBerns. För er som inte känner till honom har han skrivit några låtar som ni kanske har hört talas om: Umbrella, Baby och Single ladies (Put a ring on it). Han är även själv R&B-artist och har enligt mig på sin skiva Love King gjort en av de snyggaste låtserier som någonsin har sett dagens ljus. Generöst nog har jag gjort en spellista där ni kan lyssna på den.

I vilket fall hade jag sett fram emot spelningen i typ ett halvår och skulle inte låta lite feberfrossa stoppa mig. Jag poppade en näve piller och drog ner till Berns med Nneka och mitt entourage av snor, hosta och nysningar. Väl där dröjde det inte länge innan The-Dream kom in på scen och lekte R&B-gud i en dryg timme. Alldeles för kort och utan mina favortilåtar men ändå så pass bra så jag helt glömde att jag var sjuk och glatt drog vidare till Riche efter spelningen. Idag är jag tillbaka på ruta ett med min sjukdom men väldigt mycket lyckligare.

Inga kommentarer: