söndag, september 22, 2013

there goes the weekend

Oj, vilken helg! Efter fredagens TGIF-extravaganza väntade igår först dagsfest hos Gunnar och Märta och sen hundkalas på Häktet, där halva stället var abonnerat för att fira Skrollans ettårsdag. Jag kanske inte behöver påpeka att jag älskade både konceptet dagsfest - där vi hängde på en solig balkong och fick våra glas påfyllda med cava innan vi ens hade hunnit dricka upp - och hundkalas på ett av stans populäraste ställen där vi kunde säga till okända som kom in att det tyvärr var abonnerat fram till klockan tio med anledning av hundkalas.

Idag har jag ägnat mig helhjärtat åt att läsa Veronica Roths dystopiaction Divergent. Rekommenderas mycket varmt. Jag har inte kunnat lägga boken ifrån mig på hela dagen. Jag har enbart tagit paus för min och Kristos nya söndagstradition, där vi går på lägenhetsvisningar som ett par. Fantastiskt roligt. Nu ska jag omgående fortsätta med läsningen. Så himla rafflande!

Inga kommentarer: