måndag, september 23, 2013

måndagsbilden


Jag kan inte sova på grund av lätt tankekaos. Man ska aldrig slösa bort en sömnlös natt så jag passar därför på att rapportera lite från årets Emmygala.

Neil Patrick Harris står värd för galan och är så klart lika grym som vanligt. Utan tvekan är det dock Tina Fey och Amy Poehler som hittills har varit bäst. De avslutade inledningsnumret med att iförda 3D-glasögon uppmana Neil att ta av sig byxorna och twerka innan de sedan kröp upp på scenen för att dela ut galans första pris. Ni kan se klippet på Jezebel.

Vilka som vinner priserna verkar beslutas genom något slags lotteri. Bland annat vann Jeff Daniels bästa manliga dramaskådis framför Jon Hamm och Bryan Cranston. Inte heller Aaron Paul fick någon statyett för bästa manliga biroll och reagerade med en klart irriterad min som säkert kommer finnas förevigad som gif lagom tills ni vaknar. En annan gif som blev en omedelbart klassiker är när Merritt Weaver vinner galans första pris och tackar med ett "Well... thank you!" innan hon tvekar en liten stund och sedan utan att utveckla beklagande säger "I gotta go... bye." och går av scenen. Finns också på Jezebel.

Dessutom gästade inga mindre än Nathan Fillion och Sarah Silverman Neils obligatoriska sång-och-dansnummer.

Galan pågår fortfarande och jag hoppas för allt i världen att jag kan somna innan den slutar.

Inga kommentarer: