onsdag, november 23, 2011

seriedöden = vanliga döden

Jag är ledsen att behöva meddela er att apokalypsen nu har inletts. Tråkigt men sant. Nu kanske ni tror att jag på mitt vanliga vis är lite lätt överdramatisk, men icke. Jag har konkreta bevis.

Det började med beskedet att tv-bolaget NBC har bestämt att lägga Community - kanske den bästa serien någonsin - "på hyllan". Vi vet ju alla vad "på hyllan" betyder. Nej, inget dirty, utan den eviga döden för en tv-serie.

Jag ger er tid att smälta beskedet med en bild på seriens huvudkaraktärer:


Vägen till apokalypsen fortsatte sedan med ännu ett illavarslande besked. Premiären av tredje säsongen av Cougar Town ska "skjutas upp". Vi vet ju alla vad "skjuta upp" betyder. Nej, inte att ta heroin, utan återigen den eviga döden för en tv-serie. Cougar Town är för övrigt Community-karaktären Abeds favoritserie.

Jag ger er tid att smälta beskedet med en bild på seriens huvudkaraktärer:


Jag antar att ni är lika chockade/förtvivlade/kränkta(!)/äcklade som jag. Varför händer det här?!?? Det kan inte vara annat än början på världens undergång. Ondskan har segrat och det finns ingen väg tillbaka. Det enda sättet på vilket jag kan hantera det hela är att omgående (dvs. på lördag) åka till NYC och försöka rädda hela situationen (dvs. världen).

Update: Vaddå "jag tar tv-serier på för stort allvar"? Jag förstår inte vad ni menar.

Inga kommentarer: