onsdag, november 02, 2011

the darkness

Låt oss tala om mörkret. Inte det själsliga, utan det faktiska mörkret som kommer när solen går ner vid typ fyra. Tro mig, jag är en kille som gillar sitt mörker. Det här är dock way too much. Det är halvmörkt när jag går till jobbet och helmörkt när jag går hem. Vid halv femtiden är jag redo att gå och lägga mig. Det hade dock varit väldigt olämpligt om jag stängde av min jobbdator, släckte ner min skrivbordslampa och helt plötsligt bäddade fram en madrass mitt i kontorslandskapet. Vet ej hur jag ska hantera det. Jag dricker enorma mängder automatkaffe och blastar hög musik i mina hörlurar. Mellan varven fantiserar jag om att gå i ide. Är det genomförbart? Högst oklart. Just nu ska jag i alla fall testa på konceptet i åtta timmar. Good night and good luck!

Kvällens låtar: 
The Darkness - I believe in a thing called love
The Darkness - Love is only a feeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det viktiga att tänka på innan man går i ide är att förbereda sig väl. Ett rejält späcklager är a och o. Som vi alla vet stoppar björnar mossa i analen men i det moderna samhället går säkert imodium bra. Om du har problem med musicerande grannar få du eventuellt överväga att hibernera annorstädes. Glöm inte att vakna när isen spricker upp till våren. Lycka till! / R

Gergette sa...

Tack för tipsen! Jag återkommer med en rapport om hur det förlöper.