lördag, november 12, 2011

rapport från södern

Jag förstår att ni är oroliga efter lång blogg-frånvaro. Jag kan dock lugna er, södern har inte slukat mig. Jag är alive och kicking i allra högsta grad. Programmet har dock varit sjukt späckat. I torsdags var jag med jobbet i pölsans och Tuborgens förlovade land. Vi var på studiebesök på Folketinget och Utrikesministeriet, med efterföljande fritid. Middag och allmänt Kbh-häng med tillfälle till ett hett möte med Nnekis på en sunkpub på Istedgade. Jag konstaterade återigen att Köpenhamn är en mycket sympatisk stad samt att danska var ett sjukt sexigt språk.

Gårdagen bjöd på en heldag med studiebesök i Malmö, men nu är det all play and no work. Jag har redan hunnit med after work med mina fantastiska ex-kolleger och en mumsig middag av och med Emmis. Middagen urartade i en halv natt av vindrickande och 90-talsdans vilket innebär att piggheten nu ej är tipptopp. Det ska dock inte hindra mig från att suga den skånska musten ur min sista dag i Malmö, the sky is the limit för vad dagen bär i sitt sköte.


Inga kommentarer: