onsdag, oktober 12, 2011

stressed out

Jag funderar på att börja med mindfulness. Lite medveten närvaro. Mer sinnesnärvaro och mindre sinnesfrånvaro. Anledningen är att jag är sjukt stressad. Hela jag är ett magsår waiting to happen. Jag är så stressad så att jag, precis som Björn Gustafsson, kissar hårt för att spara tid. Det är sjukt osoft. Visserligen kan jag gå runt och se sjukt busy och målmedveten ut med en snygg går-snart-in-i-vägen-look, men det känns inte helt värt. Just därför känner jag att jag aktivt måste stressa ner. Jag vet inte riktigt vad mindfulness är, jag får lite "Ta dig tid att lukta på rosorna"-vibbar men jag väljer att tolka det som att jag bara borde chilla lite mer. Ikväll bestod chillandet av att dricka öl på Judit och Bertil med gamla studiekamrater. Vips så känner jag mig genast mer avslappnad (troligtvis p.g.a. alkohol).

Inga kommentarer: