tisdag, oktober 18, 2011

ice cold

Det känns lite chilly här den här morgonen. Värmen funkar inte i min paradise-lägenhet och det är ice cold. Jag drar på mig raggisar och långkalsonger för att klara kylan. Nej, det gör jag inte förresten. För alla mina vintergrejer ligger hemma i Småland på grund av mitt liv (also known as flyttkarusellen). Istället fryser jag och tycker synd om mig själv. Kanske gör jag en och annan åkarbrasa för att inte stelna helt. Av min andedräkt försöker jag forma rökringar. Det går sådär, eftersom mina läppar darrar för mycket. För övrigt har jag blivit sjukt amputations-chic eftersom jag redan har tappat tre fingrar och fyra tår på grund av förfrysningsskador.

Möjligen överdriver jag en aning, men det är enbart för att försöka förmedla min totala misär.

Morgonens låt: Lightnin' Hopkins - The trouble blues
"trouble, trouble, trouble,
trouble is all in the world I see"

Inga kommentarer: