torsdag, oktober 13, 2011

mer mindfulness

Bland det bästa med mitt jobb är att vi ofta får besök av författare (i kombination med frukost). Idag var det J3ns L4p1dus som gästade. Mina fördomar sa sliskig skräpförfattare (trots att jag aldrig har läst honom). Jag kan inte påstå att fördomarna inte stämde, men de kompletterades även med en bild av en riktigt sympatisk söderbo. Han pratade öppet om sitt författarskap, resonerade kring kritiken han har fått och var allmänt väldigt underhållande. Det innebär dock inte att jag är beredd att omvärdera hans böcker.


För övrigt har jag utövat mer mindfulness idag (om begreppet innebär att dricka alkohol). Jag fick oväntat besök och satte då genast på pastavatten och korkade upp en flarra vin. Mycket trevligt, mycket mindful.

Dagens låt: 
Ryan Adams - I love you but I don't know what to say
"I promise you that I will keep you safe from harm
and love you all the rest of my days
when the night is silent and we seem so far away
oh I love you when I don't know what to say"

Inga kommentarer: