torsdag, mars 12, 2009

tvi vale!

På gymmet glömmer jag allt vad stiligt och fashionabelt betyder. Jag tränar i ett par ljusblå shorts och varvar mellan två olika t-shirtar. En röd med ett vitt kors och texten Venice Lifeguard samt en svart med texten Allas älskling (den sistnämnda är en Film i Väst-tröja). Idag mitt under träningen, trots att jag var varm och svettig, frös jag helt plötsligt till is. Orsaken var att en insikt drabbade mig om att folket på gymmet (läs: mitt heta gymspan) tror att jag är en kille som bär t-shirtar med spexig text*. Tvi vale!

Vad ska jag ta mig till? Är döden det enda alternativet? Ska jag kanske gå runt på gymmet och ge alla en förklaring om att jag i mitt klädval agerar praktiskt och ironiskt? Eller bör jag till och med skicka ett mail till alla på hela arbetsplatsen ifall snacket har hunnit börja gå? Gud!

*Jag antar att vi alla tycker att killar som bär t-shirtar med spexig text är utan konkurrens det mest vedervärdiga som vi ens kan fantisera om (jag började just klökas av bara tanken).

Inga kommentarer: