torsdag, mars 19, 2009

händelsefattig dag (inte)

Idag tränade jag iförd en EU-tröja, ljusblå med en liten ring av EU-stjärnor. Allt för sent insåg jag att även den lätt kan uppfattas som en t-shirt med spexigt tryck.

Annars är jag lite besviken över att Fritzl-extravaganzan redan är över. Jag satt idag hypnotiserad framför datorn när DN nådde ny tabloidbotten med sin elaborerade Fritzl-grafik. När K sedan berättade att Elisabeth Fritzl har fått 275 000 kronor av Natascha Kampusch (the original källarbarn) tappade jag all fattning. Ordet absurt får en helt ny mening.

För er som har brytt era hjärnor med min berättelse från tidigare i veckan om en märklig snöväg framför slottet kan jag tala om att det hela uppenbarligen var för skidtävlingen the Royal Palace Sprint som man enligt min kollega håller "varenda jävla år". Intressant.

Förresten kändisspottade jag både Birgitta Ohlsson och K-G Bergström i matsalen idag. Inte tillsammans dock. Sjukt nöjd ändå.

Nu Gossip Girl. Äntligen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vi inte ha källar-tema nästa helg??!?!?! Bara för att få ett avslut...
Vi sitter i källaren på marmelad, vi dansar i källaren på orgia, vi super under däck på riorio, vi stänger in lite random folk (inte släktningar dock) i källarhålor och sen vi kan äta källarfranska.
Natacha kanske vill sponsra oss. jag mailar henne och hör.

Anonym sa...

skulle bara säga att bandet som spelar på balkan beat heter Bulgar Brothers. Dock har de i facebook-eventet stavat fel på ett ställe så det blir "Bulgur Brothers"

Jag ska starta ett band som heter Bulgur Sisters.
xoxo

Anonym sa...

får man va med i det bandet?

Gergette sa...

Jag vill också vara med. Som DANSARE!