måndag, mars 16, 2009

svart med grön kant

I helgen kunde man vittra vårens ankomst till och med här i StockStock - jag rapporterade live över telefon till K om mina första snödroppar - och idag smälte plusgraderna bort i princip all snö. Därför drabbades jag av en lätt förvåning när jag steg ut från gymmet tidigare ikväll och möttes av en kritvit snöväg hela vägen upp framför slottet. Flera meter tjock och kanske tio meter bred. Två stora grävmaskiner skottade dessutom mer och mer snö. Det såg sagolikt dyrt ut. "Varför" tycker jag känns som ett lämpligt frågeord i sammanhanget.

Annars är även jag drabbad av en hettande Fritzlfeber. Jag vältrar mig helt skamlöst i varje detalj. Mest av allt funderar jag på om försäljningen av blåa pärmar efter Fritzls absurda entré i rättssalen kommer att rasa (eller kanske skjuta i höjden!). Jag är i alla fall glad över att min jobbpärm är svart med grön kant.

Dagens låtar:
Peter Doherty - Last of the English roses
Saint Etienne - Method of modern love

Inga kommentarer: