måndag, mars 02, 2009

bloggeri bloggeri bildbloggeri

Så mycket att berätta, men så lite tid! En bild säger mer än tusen ord osv. Så här kommer det. I bilder.

Såg Mello i lördags och blev påmind om varför jag inte tittar på det. Dåligt. Punkt.

Mitt närköp utsattes för ett brandattentat i lördags natt. Inte för att jag skulle få för mig att handla där, men ändå.

Jag läste Hey Dolly-Amanda Svenssons del i DN:s Typiskt 00-talserie. Så himla träffande så jag rodnade framför datorn. Snacka om att fånga tidsandan.

Jag var på Magasin 3 och såg iloveyouihateyou (var måttligt imponerad)...

...samt Santiago Sierras avföringsskulpturer och videokonst (var desto mer imponerad).

Fick äntligen tag på nya Yeah Yeah Yeahs-skivan It's Blitz!. Den har inte bara världens snyggaste äggframsida utan är också ett musikaliskt mästerverk. YYY har tagit till syntharna och gör det så bra så jag måste spontandansa i min lägenhet i mina långkalsonger så fort jag sätter på en låt (lite jobbigt i längden faktiskt).

Aktiviteter som inte ryms i bilderna är att jag igår välkomnade Stockholmsflyttaren Anders på stationen och bjöds på underbar söndagsmiddag hos Anna på Ekerö.

Dagens låt: Yeah Yeah Yeahs - Heads will roll
"off, off, off with your head,
dance, dance, dance 'till you're dead"

Inga kommentarer: