lördag, mars 07, 2009

öl och vin i tetrapack

Med anledning av att jag ska på fest ikväll behövde jag göra ett besök på Systembolaget. Under min korta tid hittills har jag dock ännu inte lyckats orientera mig i Stockholms flora av Systembolag. Jag gick av vid T-Centralen och antog att jag skulle springa på ett system förr eller senare. För att göra en lång historia kort råkade jag efter många om och men på ett Systembolag vid Hötorget. Jublande av glädje sträcker jag fram min hand för att ta en kölapp. Där står följande: "Viktigt! Vi säljer inte öl, vin i tetrapack eller vin i bag-in-box". Ursäkta? Vad för ni för verksamhet då? Säljer ni dekorationer? Eller säljer ni möjligen påskgodis? Jag förstår verkligen inte.

Gud! Så himla typiskt StockStock. Något sånt här skulle man aldrig fantisera om i Göteborg, där förstår man vad ett Systembolag används till.

Oroa er inte, kära läsare. Slutet gott, allting gott. Jag hittade ett Systembolag som hade både öl och vin i tetrapack (!) till försäljning och är nu mer än redo för kalas hos Nicole.

Inga kommentarer: